eTwinning: Doğal iyidir, kimyasallar kötüdür

TED Afyon Koleji Giriş ve Bursluluk Sınavı Sonuçları Açıklandı!
6 Şubat 2023
eTwinning: “Doğanın mucizesi”
27 Nisan 2023
TED Afyon Koleji Giriş ve Bursluluk Sınavı Sonuçları Açıklandı!
6 Şubat 2023
eTwinning: “Doğanın mucizesi”
27 Nisan 2023

eTwinning: Doğal iyidir, kimyasallar kötüdür

2022/2023 öğretim yılının başında. 7. sınıf öğrencileri uluslararası “Doğal iyidir, kimyasal kötüdür” projesine katıldı.

Proje katılımcıları: Arda A, Baray T, Buğlem K, Can S, Derin K, Doruk A, Duru Ç, Duru G, Ece M, Enes A, Furkan C, İhsan S, İpek A, Mertcan D, Yiğit T

Projenin amacı, yediğimiz yiyeceklerle ilgili farkındalığı güçlendirmektir ve faaliyetler birkaç proje görevine ayrılmıştır.

İlk görev, internette mevcut gıda bilgilerinin doğruluğunu araştırmak ve gıdaya hangi kimyasalların eklendiğini bulmak, böylece doğru beslenme hakkında öğrencilerimizi ve çevremizi bilinçlendirmektir. Öğrenciler, yediğimiz yiyeceklerden örnekler kullanarak yiyeceklerin kimyasal bileşimini araştıracak ve araştırmalarını diğer proje katılımcılarına sunacaktır. Öğrenciler, dijital araçları kullanarak araştırmalarını sunmak için ortak posterler oluşturacaklardır. Tüm e-twinning proje aşamalarımız, proje içindeki iletişimi ve ara bağlantıyı güçlendirmeyi amaçlar. Proje yöneticisi: Adile Emel. Proje sürecinde destek olan yabancı dil öğretmeni: Ahmet Ozan Yılmaz.

 

 

Projedeki faaliyetlerden biri de medyayı araştırmak ve yiyeceklerle ilgili yanlış bilgileri tespit etmektir. Öğrenciler “Yalan haber” konulu afişler hazırlamışlardır. Proje süresince öğrenciler, gıdanın bileşimini ve gıdaya eklenen katkı maddelerinin türlerini araştırdılar. Basit deneylerde çayda tanenlerin ve içeceklerde benzoik asidin varlığını kanıtladılar. Çayların pH değerine bağlı olarak renk değiştiren doğal renkleri özellikle ilgi çekiciydi, bu nedenle çaylar pH indikatörü olarak da kullanılabilir olduğunu gördüler.

https://www.youtube.com/embed/tZS8eTXp3Sk?feature=oembed

 

Bir diğer proje faaliyetimiz ise içeceklerdeki renklendiricilerin doğal mı yoksa yapay mı olduğuna karar vermekti. Bunun için doğal yün parçasını çeşitli kimyasal işlemlerden geçirerek içeceklerin neden olduğu etkileri inceledik. Proje kapsamında yapılan deneyleri linklerden inceleyebilirsiniz.

 

https://www.youtube.com/embed/BqJv003moEA?feature=oembed

Yapılacak bir diğer etkinlik ise öğrencilerin gıda maddelerinde yer alan koruyucuları tespit etmesi için yapılan okul dışarda etkinliği olacaktır. Önümüzdeki günlerde bu etkinliği de sizlerle paylaşacağız.


Ansolon