Her şeyin hızla değiştiği bu çağda bilim ve teknoloji hayatımızın önemli ögelerinden biri olmuştur. Bu anlayışla,TED Afyon Koleji'nde programdan mezun olan her öğrencinin bilimsel okuryazarlık kazandığı, araştırmacı ruha sahip, üretken, bilimsel düşünceyi özümseyen ve bu özellikleri bir yaşam biçimi haline getiren, toplum ve çevre ile ilişkilendirebilen ve farklı durumlara uygulayabilen, bilimsel araştırma için gerekli olan üst düzey bilişsel becerilere (eleştirel, analitik, özgün ve yenilikçi düşünen, sorgulayan, yorum yapan vb.) sahip, akademik ve sosyal anlamda başarılı, öğrendiklerini önceki öğrenmeleri ve farklı disiplin alanlarıyla ilişkilendirebilen, edindiği bilgi, beceri tutum ve davranışları günlük hayatına aktarabilen, teknolojiyi etkili şekilde kullanılabilen ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, öğrenmeye ve yeniliklere açık, sorunlarla etkili şekilde baş edebilen bireyler yetiştirilmesi amaçlanmıştır.

Fen Bilimleri bölümünün genel amacı, tüm öğrencilerin, laboratuvar araç gereçlerini kullanabilen, bilimsel yöntemler kullanarak araştırmalar yapabilen, yaptığı araştırmaları yorumlayabilen, bilimsel sözcük dağarcığını kullanarak bilimsel bilgileri açıklayabilen, Fen ve teknoloji arasındaki ilişkiyi kavrayıp disiplinler arası ürünler oluşturabilen, analitik düşünebilen, çevresindeki olayları gözlemleyip doğru bilgilere ulaşabilen, bilimsel makaleleri ve teknolojik gelişmeleri takip eden, yorumlayabilen, evrensel bir bakış açısına sahip öğrenciler yetiştirmektir.

Sene içerisinde uygulanan öğrenci merkezli tüm deney ve aktiviteler onların yaşamsal ihtiyaçları doğrultusunda tasarlanır. Bu tasarımlarla kurgulanan derslerimizde öğrencilerimizin araştıran, sorgulayan, eleştirel düşünen, problem çözen ve karar veren, yaşam boyu öğrenen, çevreleri ve dünya ile ilgili merak duygularını canlı tutan bireyler olarak yetişmesine hizmet edilir.

Fen öğretimi aktif öğrenme ve öğretme ilkesine göre işlenmektedir. Yöntem, öğrenciye sadece bilgi vermekle kalmayıp, aynı zamanda öğrencinin işbirliği yapma, tartışma yeteneklerini ve sosyal ilişkilerini de geliştirebilmelidir. Soru cevap, proje, laboratuvar çalışmaları, 3D laboratuvar çalışmaları ile kavramların pekiştirilmesi, sınıf içi deneysel gösteri, gezi-gözlem, tartışma, anlatım, problem çözme, drama (canlandırma) yöntemleri, bölüm öğretmenlerimiz tarafından, fen eğitiminde kullanılan yöntemlerdir.

Tüm öğrencilerin okul içi ve okul dışı uygulanan deneme sınav sonuçları ve ders sınav sonuçları analiz edilir. Her öğrencinin uygulanan sınavlar sonucunda gelişimi istatistiksel olarak takip edilir ve kayıt altına alınır. Öğrenci durumları görüşülerek gerekli tedbirler alınır.
Bölüm Etkinlikleri:
Ulusal ve uluslararası Sınavlar
URFODU Yarışması
TALES FEN Yarışması
Kanguru Fen Yarışmaları
TÜBİTAK Proje Yarışmaları
Okul içi FKB Günleri
Bilimsel içerikli geziler (Rahmi Koç Müzesi, İTÜ Bilim Merkezi, , İzmir Uzay Kampı vb.)